Thursday 9 February 2012

KAWAN SAYA

It's been about a week takde pe diupdate kat dis blog..as sekarang tengah busy dengan macam- macam aktiviti kat kolej..Serious rasa nak bernafas pun kadang-kadang tak sempat (ok sebenarnya takdelah over sampai macam ni).. Atas desakan kawan seblog untuk mengupdate blog ni..so this is my new entry entitle "KAWAN SAYA"

Nama saya Naz (bukan nama sebenar) belajar di sebuah kolej di bandar yang agak popular di Malaysia. Di sini saya mempunyai seorang sahabat yang bernama Purpura. Today entry is especially for her..




This is her..ok gambar belakang je..coz law publish gambar penuh kang ramai lak yang usha..payah..tak study dia nanti..=='.

 Let begin the story macam mana aku kenal dia nih..sebenarnya memula aku kat kolej ni..aku takdelah kenal sangat dia nih..kadang-kadang tak perasan kewujudan dia kat dalam kelas aku..sebabnya..tahlah..even masa sem 1 dulu aku segroup ngan dia.. Naik sem 2 aku satu group klinikal dengan dia..Keje sekali..duk sebaris..buat assigment sama-sama..study sama-sama.. Aku ingat adalah sekali time aku duk kat belakang tak tahu pebenda lecturer ajar kat depan tuh..Tiba-tiba lecterur tanya soalan kat barisan belakang...And dia hulurkan kertas nota dia kat aku..ohhh..baik gak dia nih..haha... 

Ada something yang sangat tragis happen to us yang membuatkan aku rapat ngan dia..even macam-macam orang nak kata sal dia..chill lah..asal dia tak buat and aku tak buat dah lah ohhh.. Sebab the very tragidic accident tulah aku dapat belajar something..kepercayaan tu bila-bila je boleh hilang bila kita hilang pertimbangan and persahabatan tu boleh musnah jika tiada kepercayaan.. 

Purpura ni adalah kawan yang BAIK ( ok honestly nih pura), tapi dia jenis yang susah nak tunjukkan perasaan dia..contohnya time aku sakit gg..sakit tahap mental kot..tapi dia boleh tahan gelak even time tu dia teman aku..disebabkan dia gelak aku pun tergelak sekali..... Tapi seriously dia kawan yang tak akan biar kau bila kau susah..time aku sakit kaki dia datang tolong sapukan ubat...dengan cara tergelak-gelak lagi..time aku sakit gg dia ajak aku makan even macam tak relevanlah orang sakit gg tu ajak makan kan..dia kata law sakit gg tak makan kang tambah plak sakit perut..lagi payah ..ok bolehlah accept kan idea ajak g makan tuh..Tak ramai kot nak buat macam tuh lagi-lagi time kau susah.. Dia ni sweet gak..aku tahu dia tak tahu pun apa-apa je sal game ke bola ke apa ke..tapi sebab aku minat dia join jelah.. Dia main belasah je main fifa tu even tengok cara macam tak pernah je pegang joystick tuh..and gelak-gelak bila dia kena belasah sampai 5 6 gol dari aku..kalau aku kat tempat dia..serious tak nak kalah lah kan..berlatih siang malam main fifa sebab taknak kalah..Bila part beli baju sama-sama..pun dia ikut taste aku..sebab aku ni jenis  tshirt lover..so takdelah dress2 bagai..and design t shirt tuh takdelah nak beli yang pinky ke girly overdoes..memang aku tak pakailah..sebagai kawan yang berhati and perasaan dia pun ikut lah apa yang aku nak..even macam payah je nak cari..Tarik2 baju kat mall sampai akak salesgirl tu pandang semacam pun kitorang buat tak tahu je.. :)

Sebenarnya banyak g benda sal Pura ni..tapi time very limit lah nak tulis banyak-banyak..So aku nak conclude jelah pasal Pura nih

Dear,
NUR SAFURA BINTI MOHD ALI
Seriously, you a very special  friend 
I'm blessed to have you as my friend
Thanks kawan
Let's make this forever :)

Your sincerely, 
-naz-
THAT 'S ALL




3 comments: