Monday 6 February 2012

SAHABAT


Dua tiga kapal berlayar di samudra
Ayo sahabatku kita bergembira
Bermain bernyanyi bersama
Menikmati indahnya dunia

Karena sahabat untuk selamanya
Bersama untuk selamanya
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya setia
Berakit-rakit kita ke hulu
Berenang-renang kita ketepian
Kita berbeda untuk saling mengisi
Segala kekurangan kita
Mencari sahabat untuk selamanya
Atasi semua perbedaan
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya
Selama-lamanya setia
Sahabat untuk selamanya
Berbagi dan saling menjaga
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya
Selama-lamanya setia

ape pandangan korang tentang sahabat??bagi korang sahabat tue macam mana??
macam-macam aku dengar, ada yang interprate macam-macam tentang sahabat.. mereka kata ada sahabat biasa, ada pulak sahabat baik bak kata orang putih best friends dan ade tue yang kata sahabat dunia akhirat laaa... macam-macam laaa.. aku pun p laa search kat wikipedia untuk mendapatkan makna sebenar sahabat @ friends.. hmm,, nie yang aku dapat..
Friendship is a form of interpersonal relationship generally considered to be closer than association, although there is a range of degrees of intimacy in both friendships and associations. Friendship and association are often thought of as spanning across the same continuum and are sometimes viewed as weaknesses. The study of friendship is included in the fields of sociologysocial psychologyanthropologyphilosophy, and zoology. Various academic theories of friendship have been proposed, among which are social exchange theoryequity theory, relational dialectics, andattachment styles.
tapi mengikut kefahaman aku la kan, sahabat nie adalah orang yang berada bersama-sama kita sama ada masa kita susah ataupun senang..tp tak semestinya orang yang jauh dengan kita masa susah, bukan sahabat kita... maybe diorang ada cara tersendiri untuk membantu.. dan bagi aku pulak, sahabat nie sama laa macam korang bercinta.. maksud aku dalam persahabatan pun perlu ada kejujuran, saling percaya mempercayai dan tak hipokrit..macam bercinta laa jugak kan..hehehe


korang perlu tahu yang sahabat nie ada laa orang yang kedua terapat dengan kita selepas family.. nak nak masa korang berjauhan dengan mak ayah, duk asrama ke,, mestilah sahabat yang perlu banyak membantu dan saling menegur sebab sahabat nie banyak memberi pengaruh pada kita.. sebab tue mak selalu pesan, pilihlah sahabat yang baik.. kenape ek dorang selalu pesan macam tue??


sebab seorang sahabat yang baik akan menegur jika sahabat nya yang lain ada melakukan kesalahan..


kalau korang nak tahu, lagu sahabat selamanya yang kat atas nie adalah salah satu lagu untuk koir kitorang..hehe

pesanan penaja, berkawan biar beribu berkasih biar satu..

3 comments: